Guernica Continuum je pretresljiva moralna in socialna drama fizičnega gledališča, ki se dogaja v zadušljivem prostoru človeške regresije. Zgodba prikazuje številne interpretacije vedenja in medosebnih odnosov, s čimer postaja spoznavno izhodišče za tiste, ki se sprašujejo, kaj se je zgodilo človeštvu. Gledalec se sooči s pozabo in z motnjami, ki se ne dotikajo le moških in mater, otrok in staršev, incesta in homoseksualnosti, hendikepa, iluzij in religije, ampak tudi medsebojne odgovornosti, ki se začenja z “izpovedjo resnice” o tem, kako se nekdo zares počuti, ko ni deležen zaupanja ali ko je zasmehovan in podjarmljen.
Predstava pokaže disfunkcionalnost in počasno propadanje tradicionalne (patriarhalne) družine, ki se začenjata z odsotnostjo dominantne, a uravnotežene moške figure, obenem pa izpostavi krivico, ko nekdo na silo uveljavi svojo voljo, v tem primeru dominantna mati in ženske, ki so nezadovoljne same s sabo, bodisi z odsotnostjo moških bodisi z njihovo sebičnostjo in zatiranjem. Po koncu filma sledimo Bahii, ki namerno zapusti ječo, medtem ko Tom, njen partner iz filma, zdaj predstavlja nevidno roko kontrole, ki preko Bahie prikrito diktira ljudem, naj mu sledijo in ne nasprotujejo.
Film in plesno gledališka predstava Guernica Continuum se je kot ideja postopoma oblikovala že od leta 1992, ko je avtorica projekta Maya Milenovic Workman občutila vsakodnevno bedo ljudi – rasno mešanih nelegalnih priseljencev iz najrazličnejših kulturnih okolij, ki so se zatekli v eno izmed najzakotnejših četrti New Yorka.
Predstava združuje linearno filmsko (“noir”)
pripoved z nelinearno (krožno) gledališko zgodbo, ki si kot izhodišče zastavi stično polje med jungovskim kolektivnim nezavednim in iskanjem pravega individualnega jaza – tistega človeškega “obraza”, ki lahko postane resnično human šele s soočenjem lastnih strahov in predsodkov ter z zavestnim ravnanjem in odgovornostjo do sebe in vseh drug(ačn)ih. Omenjeni proces osebne transformacije pa se lahko začne šele z učenjem ljubezni in s sprejemanjem sočloveka takšnega, kot je.
Nastopajoči
Katja Legin, Mojca Kasjak, Ayana Workman, Simon Šerbinek,
Žan Jović, Žan Tetičkovič, Maša Godina, Stephen Ward (glas)
V filmskih vlogah
Ayana Workman – Bahia
Stephen Ward – Tom
Dramaturgija, prevod besedil Benjamin Virc
Kostumografija Marta Frelih
Scenografija Darko Štandekar
Asistentka koreografinje Cleopatra Purice
Filmska fotografija, montaža Simon Yu
Podnapisi Uja Irgolič
Oblikovalec luči Tomaž Bezjak
Oblikovalec zvoka Gorazd Vever
Inšpicient Peter Krajnc
Producenta Teo Pajnik, Maya Milenovic Workman
Asistentka produkcije Lidija Koren
Koproducent predstave Guernica Continuum je Maribor 2012 – Evropska prestolnica kulture.